REVIEW: TROPIKA Face Brightening Cleansing Serum


Assalamualaikum!

Siapa tau produk brand TROPIKA ni? Aku tau sebab pernah tengok brand ni dekat kedai-kedai jual barang baby. Minyak baby berasaskan minyak kelapa dara. Cute ja pakckaging dia, gambar teddy bear.

Aku ada friend dengan owner TROPIKA ni dekat FB. Memang seronok tengok produk tropika ni. Rupanya ada macam-macam. Ingat untuk baby saja. 

Satu hari dia ada announce nak bagi tester product untuk beauty line TROPIKA. Product yang dia offer ialah TROPIKA Face Brightening Cleansing Serum. So dia offer la 100 people untuk test. Saja-saja aku gatai letak nama, dapat pulak eh! Seronot ai!

Semalam baru sampai facial cleanser ni. Elok sangat la pencuci muka aku kat rumah pun dah habis.

Moh la kita try.

Packaging nampak sangat professional. Nampak mahal dan international standard. Aku rasa maybe Kak Suraiya TROPIKA (owner dia) nak jual di overseas jugak. 



From depan and from tepi (next pic)


Ni botol dia. Aku ingat dia nak hantar botol sampel ja. Boleh tahan besar jugak botol dia ni. Sekali pakai 2 3 pump ja. Insyaallah boleh tahan lama.


Cara pakai dia agak lain dari pencuci muka biasa.

Pump 2-3 kali atas tangan. Lepas tu gosok atas muka yang KERING. Yes! kulit kena kering. Selalu kita basahkan muka dulu kan baru letak pencuci. 

Lepas tu gosok la rata-rata seluruh muka. Ya Allah bau dia...sedap sangat. Macam bau candy. Aku rasa tu Licorice Extract punya bau. Seronok gosok lama-lama sebab bau sedap.

Ok...jangan lama sangat gosok, jangan sampai lupa diri. hahahaha!

Lepas tu letak la air sikit kat muka dan sambung gosok. Pencuci kat muka tu akan berubah jadi warna putih. Lepas rasa dah puas hati gosok sampai bersinar, bilaslah muka bersih-bersih.

Result dia masyaallah...kulit rasa bersih and sangat lembut. Kulit muka aku ialah combination. Kulit pipi memang sangat kering. Especially sekarang sebab selalu travel. Lepas pakai rasa bestnyaaaaaa!! III loiikeeeeee so much!


Secara saintifik aku tak dapat nak expain macammana minyak boleh jadi pencuci muka tp tak berminyak. Namun begitu..ecehh...memang ada kawan aku yang pakai pure Virgin Coconut Oil sebagai pencuci muka dia. Memang berkesan. Cuma korang kena tahan berselaput minyak. Masalahnya pakai yang pure ni, bau dia sedikit tak best la dan teksturnya agak pekat minyak tu. Cuba korang baca la benefits Virgin Coconut Oil ni.

Aku asyik dok tunda ja nak start sebab tak minat bau dia. Bila dah ada TROPIKA Face Brightening Cleansing Serum ni harus aku jadi buyer yg setia. 



Tekstur pencuci muka ni. Ringan, wangi dan bagus!

Tahniah Kak Suraiya on this product. Terima kasih bagi saya cuba. Insyaallah next time saya akan jadi buyer. Tak sabar nak tunggu other products in your beauty line.

So girlsssss...dengan pantasnya bole cuba ya.!

Bye2!








Share:

0 comments

What do you think?