Maybank Gold Investment Account

Amboi lama tak bersiaran. Start-start terus cerita emas. hahaha!

Bukan nak cerita emas, nak cerita harini pergi tutup akaun Maybank Gold Investment Account dan akaun Silver.

Dah lama bukak sampai dah terlupa pun. Semalam kemas-kemas rumah jumpa pulak buku akaun ni. 

Pastu kenapa tutup? Aku rasa was-was la. Ada yang kata akaun ni tak syariah compliant sebab tak ada emas fizikal. Semua papergold ja. Jadi untuk tak mau ada unsur-unsur syubhah, jom la kita tutup.

Emas dan perak aku pun bukannya berkilo dalam tu. Ada gram2 ja. So pagi-pagi dah sampai Maybank Jalan Genting Kelang. Tunggu-tunggu ambik no semua pastu no sampai pergi kaunter la.

Ok cik duduk dulu, nanti saya panggil
Baiklah

Lepas 10min dia panggil aku:

Cik..akaun ni kalau nak tutup kena tunggu pukul 10 ke atas baru boleh. Sekarang baru pukul 9.30.

Pulak dah. Takpa la..bg saya buku tu, saya pergi branch lain.

Berdesup la dari situ aku ke Maybank Branch Taman Tun Dr Ismail. Dekat sikit nak terus ke opis japgi.

Orang pun xramai so sekejap saja la no dh naik. Kelam kabut aku, form pun xsempat isi.

Sampai kaunter:

Ala..kenapa nak tutup? sayang la.
Aku plak, takpe2..tutup je la. saya dh lama tak aktif.  Nak jawab tak syariah compliant kang kena cemuh ajet2 alim lak.

Pas 20mins camtu selesai la segala urusan. Rugi aku arini, beli dulu RM170, harini jual RM169. Takpe la. Janji berkat..harap2 berkat la.

So lepas ni nak simpan emas, simpan la yang fizikal. Apa-apa hal lebih mudah nak urus. Cumanya ko simpan la bebaik, jangan sampai kena curik lak.

Adios!

Share:

0 comments

What do you think?