Review Teh Herba + Limau Purut Orang Kampung


Semenjak  dua menjak ni aku menjadi seorang yg sgt obsess dengan penurunan berat badan. Aku tak de la gemuk pun, masih kategori kurus…Cuma longgokan lemak itu ada ditempat2 yg sensitip. Pinggul dh mcm mak badak pulang petang. Lengan dah ada lapisan lemak ayam belanda.Bila ko  bye2, lengan pun bye2 samahaishhh!!so tak attractive. Muka dah la buruk sikit daripada Kate Moss.Adoiyaii!! maka langkah drastic perlu diambil. Walo desperate, jgn sesekali ko ambik benda harommmm!!contohnya seperti pil ecstacy yg buat ko bergoyang 24jam,pastu xmakan, pastu jadi kurus..last2 kiok mcm cicak kering tersepit celah pintu. Hisap rokok yg kononnya boleh kuruskan badan(tp paru2 dah hitam berkeladak)*uhuk*semuaituceritalama*uhuk*…maka sehaluan dengan masalah diatas, aku telah mencuba sesuatu yg telah lama ada dipasaran…jeng…jeng!!!!


Dah lama aku tau benda ni wujud, tapi aku tak pernah try yang ni. Dulu aku pernah Jamu Tea ni.


Dia punya efek mak aiii…pecut 100m aku ke toilet. Pastu rasa dia pahit, tak lepas tekak aku. Jadi lepas sepeket, aku tobat!

So Teh Herba Orang Kampung dengan Limau Purut ni efek dia sama jugak. Lebih kurang 8-10 jam lepas minum, ko mmg akan membuang. Paling best tu, aku minum dalam pukul 9 sebelum tido, esok pagi pukul 6 camtu mula la sakit perut. Elok sangat la, terus bangun mandi nak pegi keja…kalau tidak jenuh laki aku kejut suruh bangun, liatnya ya ampun. Yes bebehlaki yg kejut pegi keja. Ko ader???muahahahaampun bie!kehkehkehkeh

So masuk arini, dh dah dua uncang aku minum andddddd mmg aku terasa perut kempis, badan ringan, and aku dah tak sembelit. Aku ni memang masalah perkumuhan sikit. Payah nak membuang. Maka verdictnya ialah…harus la kalian mencuba kalau ada masalah yang sama dengan aku. Tapi bab ke jamban tu ko tabah la sikit…kata nk kurus kannnnnnn……..yg penting satu lagi bab teh ialah, harganya yg memang mampu milik. Aku beli sekotak RM20, walo sebenarnya harganya lebih murah iaitu RM 15-17..ya saya suda kena kencing disitu.Takpe2…aku mmg tak beli dah kat kedai dalam Tesco Extra Selayang tuh..huh!!

Oh ya…sebelum aku terlupa, mak2 yang sedang aktif menyusu badan, tolong jgn minum teh ni…sian baby kang cirit sama yer…

Bye!

UPDATE: Berat badan dah turun 2kg....gembira2...lepas dh seminggu minum, dah tak ada lagi larian pecut ke toilet...saya suka!

Share:

5 comments

  1. Gelak guling2 sy baca post awak ne...muahahahahahhaha...siyes kelako!!
    9 taun dulu..sy pnh amek teh org kpg ne utk kurus...n hasilnye...baju sanding i...baju yg dipakai oleh misha omar hokehhh!!ko ader???kihkihkih...mmg badan selim melim la ngan teh ne..tp bak kata awak la...bab ke jamban tu kna la pasrah...n skang aku start balik amek teh ne sbb x tahan dolat nak bli ubat2 lain yg giler babas mahalnye tp hasilnye hampeh!!!
    Hopefully...sy akan kurus balik ngan teh org kpg ne...mcm awak jugak...sekadar menghilangkan lemak2 degil yg mencacatkan penampilan..huhu ..
    hidop teh orang kampung!!!

    ReplyDelete
  2. Effect nyee tu lame x ? Effect rase nak kurus tuu ~

    ReplyDelete
  3. Jgn try. Effect negative byk. Period sy dulu normal. Gara2 teh ni period kita tak normal. Jgn cuba2 nk try. Siapa yg dah try tu tahu la kesan sampingan tu. Menyesal. Sesiapa tak percaya boleh buat servay tanya pendapat dr org awam yg pernah cuba produk ni. Skrg ni period kita jd tak menentu kadang 5 bulan baru period. Kita blm kahwin lg. Kalau kahwin mesgi happpy coz tak period tanda badan ada isi. Sekian. Wslm.

    ReplyDelete
  4. tehh ni bagoihh aku beli utk tiap bulan 2 kotak sbb aku kerja kdai makan mmg asyik bau mknan je..mmg teh ni wajib kena adaa..

    ReplyDelete
  5. teh herba ni bagoih tiap bulan aku beli 2 kotak .. sbb mmg wajib kena ada..bagi mngurangkn toksik² dlm bdn

    ReplyDelete

What do you think?