Azam 2013 @ apa yg aku nak buat di tahun 2013

Dah bersawang blog ni tunggu owner dia bizi...sesungguhnya memang aku sibuk. Banyak keja kat opis (sapa suruh tangguh, padan muka) pastu dengan oustation nya lagi...noksss..mak lepak Four Seasons Langkawi. nanti aku cerita, bawak2 bersabarrrrrr...


So sebelum aku lupa @ buat2 lupa…aku nak abadikan kat dalam blog ni (perghh ayat ko!)azam@cita2 murni aku sempena taun 2013. Harapan aku ialah, bila ujung taun depan aku tgk balik blog ni, semua yg diimpikan dh tercapai.
So here goes:-
1)      Sebelum apa2 pun yg aku nk buat taun depan, aku nak setelkan masalah kewangan aku yg ‘tersedak’ dek kerana kecelakkan yg berlaku. Tabungan harus dipenuhkan semula selepas dikeringkan secara total!fuhhhh!!!!
2)      Memandangkan aku ni dh masuk usia awal senja..uhuk!maka aku rasa perubahan dari segi imej perlu dilakukan. Adakah aku akan menjadi Angelina Jolie?Jennifer Anniston?atau Kim Kardashian dek kerna saiz dr belakang yg lebih kurang?itu kita tunggguuuuuu…..
3)      Taun depan target nak mengkayakan tauke2 syarikat penerbangan dan tauke2 syarikat perhotelan sekerap mungkin. Ya lah kalau bukan aku yg memenuhkan duit2 mereka di bank, sapa lagi yg nak buat kan..hahaha!baik ko punya alas an. Pastu di atas alas an cintakan Negara dan ingin membanyakkan points Enrich yg ala2 manja tu, maka taun depan target nak naik kapal terbang yg ada gambar wau sahaja. Wahhhh…selera ko…tak kalah Jah!....cakap jer, belum tentu aku buat…kueng2x!
4)  Taun depan aku nak wish HEPI BESDAY kat semua yg sambut besday supaya mereka tau yang aku ni sebenarnya sayang pada mereka2 dan meraka2....
5)  Saya akan belajar untuk menjadi lebih appreciative terhadap segala nikmat yg tuhan bagi. Tak boleh lagha lebih2...Allah marah, sempit pintu rezeki.
6)  Saya akan menjadi ISTERI dan MAMA yg lebih baik buat kedua insan tersayang...
  
Tu jer target aku taun depan. Gaya tadi mcm nk cerita berkobar benar...keh2!bukan tak mau azam banyak2, nanti org lain dah tak de benda nk dibuat azam.

Cuma the main thing is 2013 ialah taun membuat duit. Bukan mata duitan, bukan jua gila keduniaan...tapi yg pasti perlu duit untuk hidup...Starteginya telah ada, cuma tunggu masa untuk dilaksanakan. 

"Ya Allah, ko permudahkanlah jalan ku ini untuk mencari kebahagiaan dunia dan akhirat"


Share:

6 comments

  1. Semoga azam dan impian tercapai..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin...mekasih naa. ni bila nk boleh pi melawat hg ni?geram sgt dh tgk baby tu...

      Delete
  2. Semangatnya aku baca! yeay jgn lupa hepi beseday kat aku na... lap u nora! Nanti aku pulak buat wish for 2013. Yeay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan muka xmalunya aku nk tanya, err..besday hg bila?ampun...ikhlas aku xingat.jgn marah naa..

      sila2...doc fadzilah kamsah kata, kena tulis baru minda kita set nk bg berjaya. dia kata la...hahahha

      Delete
  3. Aku aminkan azam hang tuh :)

    cepat sungguh hang tulis list hang tuh no. Aku belum transfer lagi ke belog. Nanti aku nak buat jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you!

      aku tulis dulu yg mana teringat. Kalau aku tak tulis, terlupa..bila dah lupa, mula la azam ke lautttt...hehhe

      Delete

What do you think?