REVIEW: FAME Soft Matte Lip Cream


Selamat bertemu kembali adik kakak abang-abang semuaaaa..

Pe khabar semuanya?

Sekarang ni cuaca panas betul, minum air macam dah tak ada kesan. Aku rasa macam air tu masuk, lepas tu jadi wap. Ahhhaaa gitu rasanya.

Walaubagaimanapun, jangan tak minum ya...jadi ikan masin kena jemur japgi. Kering ja..

Nyway...aku bukan nak cerita pasal ikan masin ke, air ke. Aku nak cerita pasal make up. Walau kering, walau berpeluh mcm shower rain. Vogue tetap kena maintain. Paling lemah pun letak la lipstik. 

Sekarang trend pakai matte lipstik. Tak kisah spesies stick ke, cream ke. Macam-macam kaler, macam-macam brand. Murah ke mahai ikut gemok dompet memasing la ok.

Aku follow blog Elly Irfan ni. Sekarang dia keluarkan produk make up jenama FAME. 1st produk diaorang ialah Lipcream. Ada 5 kaler. Hari-hari aku tengok dia promote, rasa tergoda la plak. Harga pun mampu milik sangat. Sebatang RM29.00. 

So dengan pantas whatsapp agen FAME. Nak COD sebab nak test dulu cemana tekstur and kaler. Sebab dulu aku pernah pakai lipstik AV** pastu mulut aku bengkak. Oh no! Jadi kita try test dulu la...

So lepas test2 kaler semua, most of the olour aku dah ada tp brand lain lah. Jadi aku pilih candy ni. Pale pink. Nice and sweet.



Aku jenis concern sikit pasal ingredients dalam kosmetik. So cek sikit apa ada dalam lipcream ni. 90% ingredient tu aku tau apa. Ingredients bawah yang under May contains tu aku tak berapa pasti. Jadi aku Google. Insyaallah selamat digunakan lipcream ni. Tidak ada bahan berbahaya. (Mengikut pembacaan aku la) Kalau sesiapa ada info lain, boleh share ya.



Haritu aku ada baca kat Beautiful Nara pasal lipcream ni. Ada orang complaint, lepas pakai bibir jadi kering. So based on aku punya own experience, bila pakai matte lipstick/lipcream memang lips akan rasa and maybe jadi kering. Ada orang memang bibir dia spesies lembap jadi pakai matte pun still macam biasa. Aku punya lips memang lepas pakai akan jadi sedikit kering. 

Setiap problem ada penyelesaian, sebelum pakai lipstik tu letak la lipbalm sikit. The best so far yang aku try Vaseline ni la. 

Ada pulak yang bgtau, kalau pakai lip balm, pastu taruk lipstick matte, nanti kurang la matte dia. Dah jadi macam lipstik biasa pulak. Letak nipis dah la, jgn la lumur mcm lumur bawang kat ayam nk panggang tu. Lagi satu cara, bila make up tu, lepas pakai bedak letak balm dulu biar dia serap pastu mekap la mata, pipi semua pastu last baru letak lipstik. Nak lawa kena rajin..haha!



Packaging pun cantik. Nampak classy. Setanding jenama antarabangsa. Gitewww! hahaha.
Jual barang pompuan, packaging kena lawa. Kadang ada pompuan (aku la tu) beli sebab packaging. Pastu tak pakai pun kadang tu. Memang perangai tak elok! hahahhaa


Tesktur lipcream dia nipis dan ringan ja. Aku expect tebal serupa lipgloss. Letak sikit ja menyerlah kaler. Jimat oi! Ada bau sweet2 skit. Jangan risau, bau tak kuat. Tak lasting pun. Bukan bila kita pakai pastu dok terbau2. Kalau korang cium baru la bau. 


Tadaaaa!! Aku suka kaler dia. Sweet ja. Boleh pakai siang-siang hari ni.

Adakah aku akan beli lagi? YES

Tapi tunggu kaler yang baru keluar baru beli sebab kaler lain dah ada. Aku bukan menggila mekap sangat jadi pakai yang mana bagi habis dulu.

Aku bagi 4.5/5 bintang.

Good job FAME!

Aku akan jadi customer lagi lepas ni.

Selamat berlipstick semua!

Kalau sesiapa nak beli boleh contact agen yang aku beli ni:

Azie - 018296 0603


Share:

0 comments

What do you think?