Egg Fritata Versi Nora

Harini rajin gila! Sampai 2 entri.

Biarkan..tengah semangat tu!

Tak tau bila aku buat ni. Tengok ada dalam draft gambar ni. Cerita jer la.

Kalau breakfast, aku suka makan yang macam ni. Kalau macam nasik goreng, nasik lemak ke mee goreng ke, aku kureng sikit. Bukan eksyen tapi lepas aku makan nanti mengantuk. Stok leleh punya. Adoi!

So tengok ada kentang. Aku pun sebenarnya tak pasti ye ker egg fritata ni macam ni. Sukati tekak aku jer la.

Memula sagat la kentang. Pastu Tapiskan supaya air dia tersejat. 


Pastu masukkan dalam telor 3 bijik pastu letak cheese sikit. Ikut suka la nak letak apa pun. Daun bawang boleh kalau suka. Carrot sikit ke. Saja nak bagi lawa lagi warna dia. Sebab semua tu takde kat rumah aku masa tu. So pakai mana ada saja la. Hidup ni tak susah, kalau takde buat cara takde..hehe.


Jangan lupa letak la garam and lada hitam sket. Kalau suka pedas meletop, letak serbuk cili sikit.


Cara masak: Layukan bawang Holland sampai brown. Pastu tuang bancuhan tadi. Api pelan ja ok. Supaya tak hangit telor tu. Masak dalam 15 min. Pandai2 la terbalikkan. Mungkin akan pecah, tapi xper rasa tetap padu! Aahahaha..


Tadaaa!! suda siap. Makan dengan sos cili memang sedap, Pastu letak salad sikit. 

Complete satu meal.

Selamat mencuba jaya semuanya!

Share:

0 comments

What do you think?