Angel hair campak-campak!


Sekarang ni kerap gak la masak kat rumah bila malam. Sebab nak jimat dan dah tak lalu nak makan kat luar pun ya jugak. Pastu konon nak diet la, eat clean..perghhhhhh!! Bila dah masak sendiri kemain macam2 letak. Sesedap tekak.  Eat celan kot celah mana pun tah la.

Hari Selasa kot rasanya ni, dah tak tau nak masak apa. Singgah Mydin beli sos pasta tu konon nak buat Spaghetti Bolognaise. Beli sekali celery.

Pastu balik rumah rasa mcm tak lalu pulak nak makan sos mcm tu. Tetiba teringat Vietnamese Noodle (yer kot namanya ni). Aku tak la buat Vietnamese Noodle tu. Aku buat yang ala2 je. Dah nak macam resepi siam pun ya jugak. Sup2 daging, rasa masam2..perghhh. Terus meleh ayaq lioq baq hang!

Maka dengan segera la rebus angle hair, ketepikan. 

Pastu buat sup dia. Senang sangat. 

Rebus daging cincang tu sampai agak2 dah empuk pastu masukkan pes bawang putih sikit. Letak garam and lada hitam. Baru la masukkan sayur2 segala. Aku tak berapa sayur mask sampai lembik sebab tu masuk last. Tu pun sekejap ja supaya masih ada rangup2 sayur tu.

Aku pakai sayur karot, kubis, celery, tomato.

Sebelum nak makan tabur daun bawang, daun sup campur daun ketumbar sikit. Potong cili padi and  perah asam limau.

.

Yessaaaa!!
Suda siap!

Orang lain kata tak sedap ka apa ka........yang penting kena dengan tekak aku.



Mudah sangat, kenyang terbongkang pastu..

Haha!

Ini resepi campak-campak. Aku tak tau nama dia apa.

Janji hidup mudah dak yer.....

Ciao!

Share:

0 comments

What do you think?