Four Seasons Langkawi (Part 2)

Sambungan dari Four Seasons Lamgkawi Part 1...

The next day is check out day. Flight kitaorg pukul 7.30 malam lebih kurang mcm tu la...So normally hotel punya check out time is at 12.00noon. TAPI.....resort ni bagi check out time kat ko bergantung pada waktu flight ko depart. So kalau mcm aku, flight pukul 7.30pm, dia bagi pukul 6pm late check out FOC. Tempat lain mana nak dapat noks!sukeeeeenyerrr mak :D............tapi still tgk pada availability la, kalau hotel dia run full house, dia still bagi ko stay within the hotel compound cuma ko kene check out dari bilik yg ko stay tu la. At the same time, ko masih boleh guna segala facilities hotel sampai la ko ready nak depart. Hotel akan bagi tempat untuk ko shower and get ready later. Best kan?sumpah best!hahahhaha...

So dengan masa yang tak seberapa tu, kitaorang rest and relax dalam bilik jer....pastu jalan2 sikit kat area resort tu.Ni lah masanya nak rehat betul2 sebelum balik ke kota yg penuh pancaroba itew, Kay ELL..huh!

Hari yang indah dimulakan dengan breakfast di dalam bilik...kedengarannya biasa saja, tetapi this resort take it a notch higher and membuatkan breakfast tu special. Masa ko call, dia tanya ko nak makan kat luar ke dalam bilik. Setting will be different I guess. So harus la aku makan di luar, sikit punya cun view...takkan nk biarkan sesia...FYI, breakfast ni untuk seorang punya portion yer tapi kenyang makan 2 1/2 org...yeahhh!

Breakfast spread yg delicious...especially sosej dia, buat sendiri aku rasa, bukan pakai RAMLY punya...
Bini yang galak nak suruh posing, laki dah gelora nafsu makan....

Lepas dah kenyang, golek2 kemalasan akibat kekenyangan....kita org keluar around2 area resort sekejap..buang2 masa sebelum nak check out.Aku Impress dengan resort ni punya surrounding. Sempat la berangan jap laki bini, kalau dah sampai masa nak buat rumah sendiri esok, nak buat style camni gak...mimpi berbintang2!
Budak 10kg yang gembira diusung kesana kemari...kalau bagi dia jalan sendiri, segala batu nak dikutip...


"Bila la aku turn aku plak nak jadi photog ni?"ujar Keisya sambil menjeling ke arah kamera itu.
Lampu dekat depat port cochere aka porch hotel.
well now....mana aku nak cari lampu macam ni?eermmmm...

Maka sekian saja tugas saya sebagai bekas duta Four Seasons Langkawi dengan laporan yang tak seberapa. Seriously recommend hotel ni kepada semua. Its so worth it. This is where you can truly experience the superb service, outstanding facilities and many more...

SEKIAN





Share:

2 comments

  1. best wehh. breakfast itteww..aku sukaaa

    ReplyDelete
  2. Sangat best...makanan tu hotel mana2 pun lebih kurang ja, tapi ambience tu mmg special la...mmg mahal experience itu!

    ReplyDelete

What do you think?