Dr. Azizan Osman ajar ajaran sesat ke?

Actually hari ni aku ada bersembang dengan someone pasal Dr. Azizan. Orang yang aku sembang tu bagitau dia nak start bisnes. Rasa macam nak pergi seminar Dr. Azizan Osman. Ada orang bagitau dia, Dr. Azizan ni ajar ajaran sesat. Lepas pergi seminar semua pakat berhenti keja. (amboi terasa mak tau)hahahhaa.

Aku gelak2 ja sambil explain. Dr. Azizan tak suruh berhenti keja as in berhenti macam orang gila tanpa plan. Of course dia encourage semua orang untuk berhenti kerja dan buat bisnes tapi paln something and prepare la dulu. Ada dia pernah sebut, nak berniaga tak semestinya terus berhenti kerja dan buat bisnes full time. Terpulang la pada masing-masing punya akal fikiran nak buat keputusan macam mana.

Based on experience aku, aku berhenti dulu sebab rasa dah tak boleh handle buat bisnes dan kerja at the same time. Ya lah dulu aku berniaga makanan yang nak kena masak. Ada masa dah non stop aku buat kerja. So aku berhenti dan buat bisnes full time. Aku berhenti pun bukan mendadak. After a while lah baru resign. Walaupun bisnes terpaksa stop, namun aku tak regret. Experience tu sangat mahal. Macam-macam aku belajar dalam masa singkat masa buat bisnes tu. So I'm thankful for that.



Aku pernah pegi 2 course Dr. Azizan. Mula-mula IMKK lepas tu Millionaire Marketing Mastery.

Lepas pergi IMKK tu, aku ada perubahan. Tak aku tak jadi jutawan. Cuma aku dah tak ambil ringan pasal solat. Alhamdulillah lebih banyak isi dari lopong. Dr. Azizan tak hebat. Bukan dia yang ubah hati aku. Allah yang ubah melalui dia. Alhamdulillah.

Ada ramai orang kutuk Dr. Azizan. Cakap dia penipu dan macam-macam la. Bagi aku, kalau ada yang follow dia dan berjaya, mesti ada something somewhere yang kita tak buat, sebab tu kita belum berjaya. Personally aku punya masalah ialah suka bertangguh dan tak bagi 500% effort.

Apa pun, siapa pun kita tak perlu terlalu obses sampai semuanya nak ikut. Ada akal fikiran Allah bagi. Pikir sendiri mana yang baik dan yang buruk. Mana yang baik ikut, mana yang buruk tinggal la...

Cuma satu aku nak share, kalau kita betul-betul nak sesuatu, usaha sampai boleh. Insyaallah akan dapat. 

Aku pun belum dapat dan masih berusaha. Semoga kita sama-sama dapat apa yang kita impikan. Amin!

Sekian,
Bukan ustazah, cuma berpesan sesama kita.





Share:

0 comments

What do you think?