Air detox

Kadang-kadang bila datang rajin aku dan barang pun ada, aku suka la buat air detox ni. 

Sedap gak. Refreshing! Pastu bole tahan 3 4 ari. 

Senang ja nak buat pun. 

Bahan-bahan:
Daun pudina
Lemon/ orange/ lime
Timun
Halia

Aku suka pakai lemon sebab kalau rendam lama air tak jadi pahit. So takde la azab nak telan.


Murah kan pudina ni? Secekak gini baru singgit. Jenuh makan pudina. Apa lagi bole bikin denga  pudina ni?
Makan dengan laksa pun sedap.

Adoi tetiba teringin laksa. Pastu aku merana  sakit urat. Pastu kalau dah makan tak retinya satu mangkuk. Padan la muka. Lepas beranak la aku pantang laksa setaun. Menjejes air lior tgk laksa. Hebat penangan laksa ni.

Ni la bahan-bahan utama. Senang ja kan.

Senang ja. Potong-potong semua pastu letak dalam jug ke apa. Pastu letak la air.

Halia taruk sikit. Bagus ni untuk buang angin.


Letak dalam peti ais semalam. Esok pagi minum la. Kalau air dah habis, tambah lagi. Agak-agak bahan dalam tu dah nampak tak elok boleh la ganti.

Masa aku buat tahan gak sampai 5 hari. Actually elok lagi pun tapi aku tukar gak.

So sapa yang susah nak minum air kosong bole la cuba. Sebab sedap.

Selamat try!

Share:

0 comments

What do you think?