Sedekah seafood


Masa cuti Thaipusam haritu, aku balik rumah mak aku. So adik beradik berkumpul la. Dah ramai ni tau la, asyik makan tak berhenti, Ada ja yang masak, ada ja yang lapar.

Ada budak-budak kecik semua lagi la. Mak budak lagi dahsyat, tak pernah kenyang-kenyang..hahahha

Macam-macam mak aku masak. Mak macam tu la kan. Anak-anak balik ja, semangat dia masak.

Ada kawan akak aku sedekahkan seafood ni. Gila semangat tengok ketam udang dia semua.

Ada ikan gak tapi aku tak ambik gambar. Ikan kerisi dengan bawal hitam.

Bawal hitam masak gulai
Ketam masak lemak cili padi
Sotong goreng Kunyit
Ikan kerisi masak asam pedas

Fresh gila rasa ikan semua. Terasa-rasa kat mulut. 
Tap..tap..tap..air lior meleleh

Udang belum masak sebab this week nak balik lagi. Cuti Raya Cina pulak kan. Kitaorang pun nak makan besar jugak. haha..

Ketam tu berlambak telur dia. Sama la sotong. Aku siap tapaw bawak balik, lepas seminggu lunch kat ofis. Oh ya..aku dah kerja. Baru 3 minggu. Alhamdulillah.

So minggu ni rasa macam nak balik nak tambah sikit udang tu tapi letih aku tgk harga. Sekilo dah RM80 ke atas. Sorang sekor ja la kot..hahahhaha

Apa pun terima kasih la pada yang bersedekah. Semoga makin murah rezeki.

Amin!




Share:

0 comments

What do you think?