MITA Fair 2016


Last weekend aku and famili pergi jalan-jalan area KLCC sebab nak pegi MITA Fair. MITA Fair ni macam MATTA Fair la tapi dia fokus hanya pada pelancongan domestik. So semua pakej untuk dalam negara saja.

Masuk free. Dekat Kuala Lumpur Convention Centre. 


Sempat lagi dia suruh aku ambik gambar dia. Sekarang ni memang pantang ja. Sket2 "Ma..take picture"..gitewww.

Anak muda zaman sekarang!hahaha..


Acaner anak tak jadi gitu? Mak pun sama...

Kecoh betui...take picture..take picture. Pastu terhegeh-hegeh nak bukak kamera. Aku memang tak pro bab2 posing ni. Nak bukak kamera kat fon pun lembab. Haih......



Lagiii...hahahaha


Ni area Main Stage

Masuk free ja. Orang tak ramai pun. Aku dok bajet macam MATTA Fair lah. Kelam kabut ajak laki keluar pagi pukul 8.00. Breakfast siap-siap. Pastu bila dah sampai jalan laju-laju.
Gila!hahahaha

Tengok-tengok orang tak ramai mana pun. Lapang ja berjalan. Khaer dapat belon dekat 10 ada la. Kutip-kutip brochure merata-rata. Banyak jugak yang menarik. Kalau ikut minat aku mesti la pulau tapi Helmi kata budak-budak tak sesuai. Sebenarnya aku tau, dia malas sebab panas pastu nanti anak ajak mandi laut. Camtu pun ada haa...

Actually dalam Malaysia pun banyak lokasi percutian yang aku tak tau. Bila ada fair macam ni, baru la senang. Pastu aku teringin jugak nak ke Kelantan dan Terengganu. Lama dah tak pergi. Last rasanya lebih 10 taun dulu. Tudiaaa hebat! haha..


3D Picture dari Funtasy House Ipoh. Ipoh pun ada mcam-macam. Aku selalu tengok kat FB orang share tempat-tempat makan yang menarik. Insyaallah nanti nak cuba.



Kat tengah-tengah hall ada promotion kopi dari brand Super. Aku rasa sample pastu terus rasa pening. Aku ni susah sikit kalau kopi 3 in 1 nih. Tak boleh sebarangan. Cepat ja nak menangkap urat kat dahi. Terus boleh migrain.


Gambar atas dengan ni ialah booth2 kraftangan. Ada songkok, frame gambar la, barangbarang daro rotan la. 


Angry Bird Park JB pun ada turun buat promotion. Untuk budak skolah punya rombongan diaorang cas RM45 kot kalau tak silap.


Harus la ada sekeping dengan Angry Bird tu. Suka betui la ambik gambar style tak tgk kamera.


Yang ni tukang kutip belon. Semua dia nak, semua dia nak pegang. Pastu jatuh nak ngamok.



Ada show sikit. Sebelum show ni ada la macam peraduan. So ajak la sesiapa naik atas pentas. Nanti dapat hadiah. PAstu kena menari Poco-poco. Anak-anak kemain poco-poco lagi kat bawah. Tak sempat aku nak ambik gambar sebab masa tu la ada survey pulak pasal Lembah Bujang kat Kedah. Nasib kat kampung mak aku, jadi tau la sikit-sikit.


Lapang ja kan. Orang tak ramai. Memang aman la nak belek-belek pakej segala.


Ni pakej Legoland. Anak-anak nak sangat pegi. Dulu sekali ada pegi, tapi tak masuk pun. Punya la panas. Aku tak nampak pokok-pokok besar. Pastu masa tu Khaer baru umur 4 ke 5 bulan macam tu. So memang tak masuk la. Sian pulak kat baby tu. Sekarang dedua dah besar sikit, dah paham pekebendanya Legoland tu. Hari-hari ajak pegi sana. Itu yang papanya beria nak cari pakej. Agak mahal jugak la kalau nak tidor kat Hotel Legoland tu. Kalau nak murah sikit kena tido hotel luar Legoland.  

Kitaorang tak beli pun pakej ni. Tengok la cemana. Namun begitu...pakej lain telah kitaorg rembat..hahahaha


Ramai yang kata kembar mama budak ni. Ye ke?hehe..

So kitaorang beli pakej ke tempat lain. Insyaallah sebulan dua lagi nak pergi. Harap-harap ok la tempat tu. Anak-anak pun dah lama tak berjalan. So nak bagi diaorang enjoy mainmain puas-puas sambil mak apak korang penat puas-puas. Hahahahaha!

Balik dari fair ni singgah Aquaria plak. 

Nanti share ya..

Daaa!

Share:

0 comments

What do you think?