Big Bad Wolf

Semalam pergi MITA Fair, hari ni ke Big Bad Wolf pulak. Kalau tak berjalan, sampai berkepam kat rumah. Kalau dah keluar sampai tak melekat kat rumah. Hahahahha!

So harini takde dah sewel nak kelaur lepas subuh. Keluar rumah dalam pukul 9 camtu pastu singgah kat Petronas Serdang dekat hiway Sg. Besi yang ada Starbucks la, KFC la, Subway la...suka gak kitaorg singgah situ sebab mcam2 ada. Helmi ni jenis mesti nak makan nasik atau berat2 pagi2. Aku tak berapa lalu nak makan berat pagi2. Mesti makan roti dengan kopi atau jenis2 macam tu la.

So nak makan kat mamak atas tu dah tak lalu pastu budak2 ni sibuk nak fries plak jadi marilah kita makan KFC. Tak ada fries pagi-pagi ni, Mat Salleh pun tak telan fries pagi-pagi anak oi. Order jer la famili set. Dapat nasik dgn ayam pastu ada mcm burger dgn pita roll. Harus dedua tu aku yg bedal. Dasar buruk lantak. Budakbudak dapat hash brown sorang satu.

Aku rasa KFC skrg dah tak macam dulu la. Macam tak berapa bersih. Harga pun dah naik..ok lah fair, semua barang pun naik sekarang ni, Pastu ayam dia dah tak sesedap masa aku kecik dulu. Ke sebab aku kecik dulu jadi semua benda pun sedap? tapi kan kalau korang nak makan ayam goreng yg fresh dan sihat, aku nak suggest korang try makan dengan BBq Chicken. Walau nama dia bbq tapi dia ada fried chicken. Memang terasa fresh pastu goreng dengan minyak olive. Harga pun lebih kurang. Portion memang gedabak. Kenyang la makan...

Dah cerita ayam pulak...mari balik kepangkal jalan.


Breakfast


aku sampai sekarang musykil apsal anak aku yang ni putih melepak. Aku ala2 burned toast giteww. Bapak dia lagi la burned coffeee..hahahaha. Ampun pa!


Omey angat tuh...anak nyer la, bukan aku!


Big Bad Wolf kali ni buat dekat MAEPS Serdang dalam area UPM tu. Panas menerik, parking kat bawah. Gigih la menapak tangga tinggi nak mampuih. Huwaa!

Sampai ja atas terus masuk la kat dewan 1st yang kitaorg nampak. Sekali kat dalam ada jual bihun sup, kerepek segala pulak, Biar betul dah gini plak caranya big bad wolf skrg. hahahha..
Rupanya tu event lain, kena jalan depan sikit lagi baru la jumpa signboard ni. 


Masuk-masuk ja nampak ni dengan aircondnya lagi...WAHHHHHHHHHH!!!

Buku adalah salah satu passion aku. Masa sebelum zaman handphone canggih, movie streaming dan anak-anak, aku memang selalu bergelumang dengan buku. Habis duit beli buku-buku. Zaman sekarang, walaupun bole donlod, aku tetap suka buku real. Feeling dia lain. Lagi lain macam feeling bila ko tgk anak ko koyak sekeping- sekeping mukasurat tu..huhuhuhuhu!


Gila kejap tgn banyaknya buku budak-budak. Aku pun berazam nak buat macam bapak aku ajar dulu. Encourage baca buku, xkisah la buku apa pun. Dia pun selalu belikan. Paksa aku baca paper Star kuat2 supaya sebutan aku betul. Thanks ayah!


Kitaorang jalan dari satu table ke satu table. Aku ngan Keisya la tukang ambik2 dan ambikkkk. Helmi dok tepi jaga raga dan anak.


Sibuk dia nak nolong. Berat raga dari dia..


Haaa tu dia hasil ambikkan. Ni sebelum saringan. Ambik ja mana berkenan. 

Pastu aku bersila kat tepi pilih pulak mana yg betul2 nak beli. End up tinggal satu raga ja. Sebab banyak yg mcm lebih kurang. Kali ni 99% buku anak ja. Buku aku tak beli langsung. Kali ni punya bajet lebih kecik sebab aku pun baru kerja. So maybe next time punya Big Bad Wolf aku borong buku aku pulak.


Hi pa! 

Lepas dah selesai beli segala bagai. Kitaorang pergi The Mines pulak sebab nak cari cover phone aku dgn Helmi. Jalan merata merata cari tapi semunya mahal untuk phone aku. Aku nak cari yang simple ja. Sampai la satu kedai ni...Alhamdulillah ada. Simple dan nampak kemas cover fon yg aku dapat tu. Harga pun dalam bajet. 


Lepas dah setel fon berbaju bersegala bagai, pegi makan tepi cannal tu. Kedai tu nama Sepiring. Malaysian food tapi ada twist sikit. Macam spaghetti tu kuah dia masak lemak daging salai, Sedap gak la, cuma tak pedas sangat.



Dedua ni sibuk berorigami.


Pe takde nacikk ni ma! Nak nacikkk!!
Dia ni hantu nasik. Mesti nak nasik tapi makan nasik kosong ja.


Dia takkan bagi can punya aku nak romentik2 dengan Helmi. Mesti ada kat tengah punya. 


Bubur Cha-Cha dapat sekali dengan set spaghetti yang aku order tapi xder mcm yg cendol kaler2 tu. Jadi bukan bubur cha cha bagi aku.


Ini dia hasil belian...

Ok anak-anak!

Setahun dah mama papa tak belikan buku okkkkkkkk!!!

Share:

0 comments

What do you think?