Jom simpan duit!

Aku ni kan, semangat bab nak simpan duit ni. 

Aku ada tgk kat fb, ada mamat ni share cara nak simpan duit supaya tak rasa terbeban sgt. Caranya ialah simpan duit seringgit. Kumpul dan jadikan RM10 pastu ikat dengan getah atau klip sekali. So everytime rasa mcm buat collection la. Sayang nak pakai bila dah nampak seketul macam tu.

Haritu dah buat, pastu bila tak kerja mula la nak pakai.

So sekarang aku dh start balik. 

Ada kawan aku suggest simpan duit RM5. Aku jara g dapat duit tu, so aku rasa mcm lambat. Hahahaha!

Ya..memang jenis gelojoh dan tak sabar!

Namunnn..ada gak aku simpan duit RM5 tu. 

Satu lagi simpanan ikut minggu. Minggu 1 simpan RM. Minggu 30 simpan RM30.

Camtu la. Pastu nanti transfer la masuk dlm akaun yg bg pulangan menarik or beli emas. 

So disiplin penting. Harap2 aku akan terus disiplin la.

Ada impian dah ni..harap2 tercapai.

Amin!


Pakai kotak pun bolehhhhhh...yg penting isiknya buuuukk!

Share:

0 comments

What do you think?