I'm back y'all!

Assalamulaikum!

Lama tak sembang kan? 

Bajet ada yang rindu la tu..haha

Well..since kali terakhir update blog ni until today, dah terlampau banyak benda yang jadi, 
Anak pun dah 2 and dah nak dekat 2 tahun umur dia. Dahsyat sangat ko ni pompuan oi!hahaha

Just nak update kat sini, dah setahun lebih berhenti kerja dan buat bisnes sendiri. Masa memula test water, aku jual Shaklee. Masa tu nak sebab nak beranak anak no 2. Baru mula2 belajar nak berniaga...
Not bad, jual online ja pun. Produk bagus, aku masih makan sampai sekarang.
Tapi rasa mcm tak sampai kepuasan tu. Mesti nak kena cipta dan jual barang sendiri jugak. Hebat sangat ni sampai nak cipta. hahahahha! hadoi.

So next business yang aku buat ialah jual Laksa Johor. Masa mula-mula memang rasa tak tau nak mula mcmmana. So banyak kelas bisnes yang aku join. Belajar selok belok bisnes dan masih banyakkkk lagi nak kena belajar. Business Laksa Johor aku boleh dikatakan maju. Alhadulillah. Sales untuk tahun pertama lebih dari RM10k. Bukan nak menunjuk, cuma nak bgtau walau makanan tradisonal tapi potensi tetap ada. Orang order, aku hantar. Memang penat. Semua buat sendiri. 

Ada la few incidents ups and down business yang kadang buat aku rasa nak terjun dalam sungai....,mandi! hahaha...  

Walau aku sayang sangat business Laksa Johor ni, tapi aku dah tak daya nak teruskan sebab buat sorang, dengan tempat masak yang limited. Above all sebab anak-anak. Salah satu sebab aku nak buat bisnes ialah supaya aku ada lebih banyak masa dengan anak-anak. Bila aku berniaga makan ni perlu komitmen masa dan tenaga yang sgt tinggi. Anak aku yang no 2 plak masih menyusu badan. 
So buat masa sekarang, bisnes ni aku akan put on hold. Nanti bila anak-anak dah besar sikit aku akan buat balik. 

So sekarang goyang kaki, makan maruku saja kah?

oh tidak!

Aku dah mula start business yang lain. 

Penjagaan kulit secara semulajadi. Apa tu?

Aku sekarang dah mula menjual Skrub Badan berasaskan bahan-bahan semulajadi.

Macamana boleh bermula bisnes ni?

Aku ni ada kulit yang sensitif. So tak boleh pakai sebarangan jenis skincare. Aku ada eczema lagi tu. Kalau panas gatal, kalau sejuk gatal sebab kering. Kalau pakai sabun wangi aku gatal. Sabun yang aku tak gatal harga dia satu botol RM80. Demam!

So back to cerita skrub ni, sekarang ni musim berdebu jadi kulit aku kena macam kurap ke, panau ke apa pun aku tak tau la. So memang gatal. Aku sapu macam-macam tapi tak jadi apa. Aku cuba pakai skrub ni, Alhamdulillah... 2 kali pakai aku dah tak gatal and kulit pun lembut ja. 

So why not turn it into business? 

So sekarang masih dalam proses product development. Insyaallah soon akan release produk ni semua.

Kalau korang nak tengok produk range ni boleh tengok di FB Arona.

Ok sampai sini. Nanti aku akan update lagi.

Take care all!

Love
Nora





Share:

0 comments

What do you think?