Kuantan - Cherating


Suatu masa dulu...hahahaha. Nampak sangat dah lama sangat. Aku and Helmi bawak budak-budak ni pi jalan-jalan kat Kuantan & terus lajak sampai ke Cherating. Dah tak jauh mana pun...pastu bawak sekali up, close and personal dengan penyu dekat Cherating Turtle Santuary Centre.

Jangankan budak-budak ni yang tak pernah tengok dekat, aku pun sama. Nasib tak boleh angkat pastu peluk. 

Kecik ja tempat ni tapi ok la sekadar nak tengok penyu. Aku rasa Cherating ni kena buat something la, ada potensi untuk bagi jadi lagi meriah sebab sekarang ni rasa macam terbiar ja. Sayang betui!



Penyu ni rupanya banyak jenis. Aku pun tak ingat dah apa nama dia..hahahahaha


Ahmad Khaer said "Waddup yo turtle?"


Turtle Conservation ni pakai duit banyak sebab nak maintain tempat tu etc. So kalau ada lebih2 tu boleh la derma. Shian penyu!




Anak penyu di dah kena awet. Anak penyu kembar siam!



I NAK TUUUUUUUUU!!!!


Geli pun ada aku tengok anak penyu ni. Tergedik-gedik kaki dia.








Silalah melawat!



View dari bilik kami di Swiss Garden Cherating. Overall hotel ni ok. Dalam 5 star tu aku bagi 3 la. Swimming pool dia kotor gila. Banyak daun-daun kering and sampah dalam tu. 

Ramai orang pakai pastu staff dia tak keep up sangat. Paling aku tak boleh tahan, sekali tu aku pijak apa benda tah...lembik2. Ayo! siot ja..hahaha. Ish! 

Anak punya pasal aku layan saja la. Budak-budak kan, cuti maksudnya swimming pool. Lain-lain semua dia tak heran.

So sekali sekala dapat cuti camni best jugak. 

Haihhhh..bila lagi la nak dapat pegi jalan lagi ni???

Share:

0 comments

What do you think?