Resepi Seafood Olio Aglio


Main masak-masak pulak kita jom.

Hari-hari makan nasik jadi jemu. Bukak peti ais tengok ada seafood sikit pastu ada pulak balance spaghetti Laksa Johor yang orang order tengahhari tu, so let's masak Olio Aglio.

Aku baru tau sebenarnya Olio Aglio tu maksudnya Olive and Garlic. Memang pun la kan, main ingredient spaghetti ni garlic dengan olive oil.

Senang sangat nak buat tapi yang aku buat ni pun tak cukup bahan ni. Parsley tak ada, chilli flakes tak ada so kaler tak berapa menarik tapi rasa tetap sedap. Puji saja lah diri sendiri..hahaha

Memula cincang bawang putih sampai halus. Pastu tumis dalam olive oil sampai agak kuning-kuning sikit pastu campakkan seafood. 



Seafood ni macam-macam korangbole letak. Sotong, udang, mussel, isi ikan. Ikut suka tekak la. 



Aku tak suka nak masak seafood lama-lama sangat sampai naik kering tu, ala-ala masak and isi dia masih kenyal-kenyal tu aku suka. 

Pastu dah tak ada sayur apa benda, aku campak la tomato sebab aku suka makan tomato. elok untuk kulit wei...murah plak tu.


Aku terletak banyak plak minyak olive tu. Biasa la..campak punya campak sekali melebih. Padan muka..hahahaha. Tak pa bole makan pun, olive oil elok untuk kesihatan.hahahaha..cover line.


Agak-agak air seafood tu dah kurang sket, masukkan la spaghetti. Digaul-gaul kasik sebati. Pastu kalau ada chilli flakes boleh la letak sekarang. Aku letak black pepper kemudian sebab budak-budak nak makan jugak. so kena la letak asing.

Aku pernah makan kat Delicious, dia letak cili padi..pedas tebal mulut aku. Hahahah..tapi sedap!


Tadaaaa sudah siap! Sekejap ja nak buat ni...

Silakan share kalau korang ada oleh resepi ni dengan cara yang lebih power so boleh la aku try..

Bon Appetit!

Share:

0 comments

What do you think?